Skontaktuj się z nami

Język angielski dla przedszkolaków i dzieci

Rodzice wybierają język angielski dla dzieci głównie jako zajęcia rozwijające pamięć, uwagę i wyobraźnię.
Children
Video

Gry jako priorytet

Niezależnie od tego, jaki jest cel nauczyciela - zapamiętywanie nowych słówek czy nauka gramatyki - jest on przedstawiany dziecku w formie gry. Dziecko powinno postrzegać język angielski jako coś, bez czego gra jest niemożliwa. Zajęcia powinny być oparte na formie gry, w której uczeń otrzymuje cenne gwiazdki za uważne słuchanie i wykonywanie poleceń nauczyciela.

Banner

Nauczyciel jest całym światem!

Nauczyciel dla dziecka jest czymś więcej niż tylko źródłem wiedzy. Nauczyciel ustala reguły gry, a dziecko albo je zaakceptuje, albo nie.

To, czy uczeń polubi język angielski, czy nie, zależy od lektora. Dla dzieci, które dopiero zaczynają uczyć się angielskiego, pierwsza lekcja może być kluczowa, a nauczyciel musi pozostawić w pamięci dziecka pozytywne wrażenie.

Forma gry i nauczyciel, z którym dziecko chętnie się bawi, to dwa wyznaczniki podczas zajęć z języka angielskiego dla przedszkolaków i dzieci. A co z samym procesem?

Wszystko jest dozwolone!

Nasze ciało ma swoją pamięć, podobnie jak ciało dzieci. Wszystko, czego dzieci nie potrafią wyrazić słowami, przekazują za pomocą mimiki i gestów; często podskakują, machają rękoma, odwracają głowę, próbując w ten sposób powiedzieć dorosłym, czego potrzebują.

To samo dzieje się, gdy dzieci w wieku przedszkolnym uczą się języka angielskiego. Nauka rymowanek, liczb i piosenek z nauczycielem używającym mowy ciała, rozwija dzieci w następujący sposób:

  • Angażowane są wszystkie rodzaje pamięci.
  • Rytm i rym pomagają w zapamiętywaniu dłuższych tekstów.
  • Mimika twarzy i gesty oddają znaczenie słów, które stają się jasne bez tłumaczenia.
  • Teksty zawierają popularne potoczne struktury. Gdy dziecko je zapamięta, stają się one wzorcami. W przyszłości uczeń będzie je przenosił na podobne sytuacje w realnej komunikacji.
  • Dodanie wesołej muzyki sprawia, że lekcja staje się pogodniejsza i przyjemniejsza.

Ale co z „patrz i dotykaj”?

Dzieci potrzebują kolorowych pomocy wizualnych z jaskrawymi kolorami i pięknymi obrazkami, które mogą dotknąć. Nasi nauczyciele używają podczas zajęć zabawek. Lektorzy rozmawiają z nimi, żartują i używają ich, aby pokazać młodym uczniom, co mają na myśli. Aktywna interakcja to czwarty czynnik udanej lekcji z dziećmi.

Dzieci często zabierają ze sobą na zajęcia swoje ulubione zabawki. Nauczyciele wykorzystują je w zabawie, angażując dziecko w proces uczenia się. Takie podejście sprawdza się w przypadku dzieci nieśmiałych.

Banner

    I ostatnia, ale nie mniej ważna kwestia.

    Podczas aktywnej interakcji wszystkie czynniki łączą się w jedną całość - nauczanie dzieci języka angielskiego. W efektywnej lekcji z przedszkolakami, dziecko ma do dyspozycji trzy rodzaje aktywności fizyczne (aktywne gry i zabawy, taniec), mówienia, kreatywne. Następujące kwestie są kluczowe w nauczaniu języka angielskiego przedszkolaków i dzieci:

  • Nauczyciel, który od pierwszej lekcji potrafi skupić uwagę dziecka i wzbudzić jego zaufanie.
  • Wykorzystanie gry jako głównej aktywności przedszkolaków.
  • Jasne i zapadające w pamięć pomoce wizualne.
  • Aktywna interakcja, która sprawia, że dziecko jest w pełni zaangażowane w lekcję.